Wednesday, February 13, 2019

Tips untuk merahkan BIBIR yang Gelap



KENAPA BIBIR MENJADI GELAP DAN KUSAM?
Sebenarnya, warna bibir boleh menjadi gelap atau tidak cantik akibat beberapa sebab seperti kesan pancaran matahari belebihan, reaksi terhadap alahan tertentu, penggunaan kosmetik yang kurang berkualiti, kesan merokok, pengambilan kafein keterlaluan, atau mungkin alasan semulajadi seperti ketidakseimbangan hormon.

..hasil dari googleing


Lately ni bibir saya dah kusam dan lebam
Dah tak macam dulu-dulu…
Kalau tengok sebab-sebab yang di atas,
punca bibir saya kusam sekarang punca ketidakseimbangan hormon
ni lah yang sangat-sangat kena dengan saya sekarang ni.
So bila dah googleing saya jumpa tips yang boleh di guna pakai.
So meh la kita sama-sama try.

1. CAMPURAN LEMON DAN MADU

½ sudu makan perahan jus lemon
Sedikit madu
Sedikit gliserin
Gaul semua, dan oleskan pada bibir. Di biarkan semalaman setiap malam selama seminggu.

2. GOSOK BIBIR DENGAN BERUS GIGI

Sebelum menggosok gigi, oleskan sedikit pada bibir anda.
Gunakan berus gigi untuk membersihkan bibir anda sewaktu membilasnya selepas 3-4 minit.

5. BANYAKKAN MINUM AIR KOSONG

Selain melakukan petua di atas, pastikan anda meminum banyak air kosong untuk membantu penghidratan dan pengedaran darah. 


Lepas ni saya nak try buatlah.
Saya try buat ikut tips yang paling senang je la.
Nampak tips nombor 2 tu yang paling senang. Hahaha dasarrr…sangat!
Tak yah nak bancuh-bancuh. Guna berus gigi je..
Berus gigi tu memang rutin kita kan. Pagi dan malam kita gosok gigi.
Jom kita!