Friday, July 23, 2010

berpusu-pusu naik Feri

dapat tiket pukul 8.30pg kalau tak silap saya.. kami memang sengaja pilih jeti kuala Perlis. sebab feri nye lebih besar & lebih dekat sikit dengan langkawi. barang yang paling banyak adalah barang saya tiga beranak. tah hape yang banyak pun tak tau.. sampai 5 beg.. (termasuk 1 bakul peralatan susu & satu beg diapers) orang tengah berebut-rebut nak naik feri, menyempat gak saya amik gambar.. saya dan anak-anak saya... ai yang sentap-sentap brekfes tadi tu pun buleh gak mesra-mesra alam gambo dgn en. abah mase ni.. sebab eh mase tu cuaca tak bagus.. hujan lebat mase ni, tambah lagi angin pun kuat.. ombak nye tinggi lak tu.. gerun wohh bila tengok tingkap feri tu melambung-lambung meredah arus laut. mabuk laut terus saya. terpaksa la ai bermanje-manje alah ngadu kat en. abah *terpaksa katenye terpaksa juga ai pinjam bahu dia untuk melepet.. *kunun je terpaksa semuanya tu.., nak citer banyak mase naik feri ni tak boleh. dah Mabuk laut sangat beno dah mase ni.. series mase tu dah rasa mcm mabuk pregnant.. kita sambung lagi citer lepas ni eh..,

2 comments:

Kamsiah said...

ooo ita...hanimun kat langkawi ke...beli cokelat tak?dah lama tak naik feri...naik firefly dari Penang...murah...

Ietams said...

Kamsiah,
cekelat saya beli sikit-sikit boleh le lepas utk kami tiga beranak je kak kam..
nak beli yang lelain macam sayang je nak keluar duit.. :)

Sensasi nya..,

Us together..