Thursday, March 26, 2015

Yogurt Asli Chocolate Rice

Dua tiga hari ni perut saya meragam..
Macam senak je angin.
Mungkin sebab perut kembung dek angin
Pastu sakit-sakit kaki tangan
Macam sengal² bisa²..
Aircond kat office ni kemain sejuk pulak rasa.
Kat luar panas berdenting.
Tu yang selsema & demam macam dah nak jengah-jengah dah tu

Lunch time keluar ke AEON kejap
Nak cari Yogurt asli.
Walau rasanya tak sedap, ku gagahikan juga.

idea datang tiba-tiba..nak cuba buat yogurt ni berperisa.
Beli yogurt asli RM4.99
Beli satu kotak chocolate rice cap NONA 50grm RM2.50.

Sampai kat office, kite buat eksperimen.




 yogurt asli RM4.99


satu kotak chocolate rice cap NONA 50grm RM2.50

ambik yogurt asli RM4.99


campurkan satu kotak chocolate rice cap NONA 50grm RM2.50
ke dalam yogurt asli RM4.99 



kacau sebati semuanya.. 
dah nampak macam aiskrim. cuba suap sekali
suap kali kedua
suap lagi
lagi dan lagi....,



Eh rasanya not bad tau!
Sekejap je licin saya habiskan makan.

meh la try cara saya makan yogurt ni
mana tau boleh terima suka la cara ni kat tekak tu..


antara kebaikan Yogurt yang saya tau;

~ Boleh Memperkuatkan tulang
~ Yogurt Mengandungi bakteria baik
~ Boleh Menurunkan tekanan darah
~ Ia Baik untuk kulit
~Juga kaya dengan vitamin ;
   -Vitamin B5 diperlukan dalam proses pembentukan system
    Kekebalan tubuh, terutama menjaga kesihatan saraf otak. Sebab tu vitamin ni di      
    panggil Vitamin AntiStress
   -Vitamin B12 yg baik utk menjaga sel darah merah






6 comments:

Cik nun said...

Haaa..kali pertama lihat.nak kena cuba lah

Sobri Yaacob said...

sedap tu.. campur rice coklat nona.. ha..ha epic.. kana try :)

wahida said...

sedapnya yogurt...lama tak makan...huhu...

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ieta,
baguih3
iols ja yang tak dapat nak makan yogurt
tak lepaih anak tekak kekdahnya :P

imie fatiema said...

assalamualaikum.. baru sempat berkunjung.. alahai.. suap tak henti la jawabnya ni..hehe.. saya sedang berdiet atkin.. jd mmg sedang menahan nafsu makan dan sgt sengsara..

Kesuma Angsana said...

feveret saya juga ni hehehe

Sensasi nya..,

Us together..