Friday, March 20, 2015

Ada Kes Dengan Hujan

Cuti sekolah dah hampir habis.
Saya baru hari ni terhegeh-hegeh nak basuh uniform sekolah haziq
Patutnya hari rabu dah boleh jemur,
Tapi sebab saya rendam dengan Clorox,
Sampai dua hari berendam baju-baju tu.

Abg long saya yang seorang  ni uniform putihnya
Kemain kepam warna cekelat..
Tak paham cemane boleh jadi cenggitu warna baju-baju putihnya.
Rasanya dia pergi meranduk pasir kot kat sekolah tu.
Tak de sehelai pun yang kekal putih… hukhukhuk…
Nangis ibu ni long.. nak basuh baju abg long…

Makan 2 hari ibu rendam Clorox,
Sebotol besar Clorox pun tak cukup sebulan kalau camni gaya nya..

Saya ni kan tidak lah rajin pun basuh baju,
Eh bukan saja-saja tanak rajin membasuh tau

Saya tak rajin ni bersebab. setiap sesuatu kejadian tu mesti ada penyebabnya kan..



Tak tau lah kenapa, setiap kali saya basuh baju..
Eh kejap.. basuh baju tu fine.. takde masalah maupun cabarannya.

Tang menyidai baju tu ha bermasalah besar
Apesal tah?? Baru je sidai baju kat ampaian..
Dan-dan tau langit dan awan pun berarak mendung
Tetibe je lepas tu zassss hujan turun dengan selebat-lebatnya..
remuk hati ai tauuu... u tak tau?


Huwaaaaa!!!!??? Cemane saya nak rajin sidai baju kalau dah cengginii kann..??

Pstt..pstt…En abah…
Meh tolong hangkut semua baju pergi Dobi Clean Pro ye malam ni..
Merajuk basuh baju dah ni..


ini budak paling busybody ibu, wekkk!!






2 comments:

Jari Manis said...

sekarang ni musim panas tapi yang pasti alhamdulillah petang je mesti hujan..so make sure jemur kain tgh je parlu angkat

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam ieta,
he3
sila ke dobi :)

Sensasi nya..,

Us together..