Tuesday, August 28, 2012

raya dan selepas nya

Selesai sudah cuti raya yang seminggu. Dalam seronok beraya.. Ade gak dukanya saya.. Gelang tangan emas kesayangan saya hilang.. Tah kemana perginya.
Sebelum ni saya tengok memang ada je dalam bekas tu.
Saya kalu ngandung memang tanggalkan aje gelang & rantai..
Mana selesa mabuk-mabuk pakai barang kemas nan secoet tu.
Saya perasan gelang tu hilang masa balik dungun.
Mak mertua saya tanya mana gelang ke rantai ke cincin..
Tak nampak pakai. Terus le saya mencari kekonon nak pakai gelang saya tu..
Cari punya cari tak jumpa.. Utk elak risau...
Saya cuba tenangkan diri dan bersangka baik dan berharap
Mungkin tercicir kat rumah.. Bila balik rumah sendiri semalam
Gigih mengembur semua tempat. Memang confirm hilang.
Sedih dan ralat nya saya.
Gelang tu en abah belikan saya masa En abah belikan cincin kahwin.
Hati saya masih menyimpan harapan Utk jumpa balik gelang saya tu.
Kalau ade yg ambil..tolonglah pulangkan balik.
Kalau hilang sebab tercicir..
Saya berdoa semoga allah datangkan tanda dlm mimpi saya.
Siapa yg mengambil secara tak sengaja Sesungguhnya tak selamat hidup mu kelak.

Ni gambar saya beraya rumah kak ipar saya kat cheras semalam
saya tak makan pun masa ni..
sebab dah kenyang melampau sebelum ni..

sebabnya sebelum tu saya ke sg besi..
beraya rumah sepupu saya dulu..
kak ida buat mihun sup..
berkali-kali ai menambah.. hahaha..
kak ipa saya ni tak selalu masak..
tu yg dek pikirkan dia takde buat ape-ape menu tu yg saya makan tak hengat rumah sepupu saya.
sekalinya kak ipa saya ala-ala open house juga.
banyak le menu.




4 comments:

YaNa Yassin said...

Kita lagi kerap hilang kn barang kemas, rantai sampai 2,.. cincin ntah bape kali. Bila ibu tanya mana, jawab ntah. Muhahhaha, now tak pakai apa pun brg kemas. Selamat. :P

MayaYunus said...

klu jumpa, rezeki puan,
klu x jumpa, bkn rezeki namanya,,,
emas skrg maheiiii

wantie said...

sabar k. kalau ada rezeki kita akan jumpa semula la gelang tu. Tapi ralat jugak kan. kalau barang mahal kita tu hilang.

haish...akak yg pakai rantai ni pun asyik dok raba ja, takut jatuh. risau la kan. emas pulak bukannya murah sekarang ni.

Kesuma Angsana said...

xpe ada rezki jumpa tu, xpun ada rezki len nnti bolehbeli yang baru ye!

Sensasi nya..,

Us together..