Monday, February 27, 2012

Resepi Kuih Lapis



bahan-bahan;

2 cawan tepung beras
1/2 cawan tepung sagu ubi
1/2 cawan tepung gandum
1 1/2 cawan gula
santan secukup rasa.. (kalau ikut saya punya resipi, santan dari sebiji kelapa)

cara-cara buatnya;
- bahan-bahan semuanya dibancuh dengan santan hingga likat & cantik
- bahagikan kepada 2 atau 3 bahagian untuk buat lapisan pelbagai warna ikut suka
- boleh la di kukus selapis demi selapis
- dah siap semuanya, di sejuk dan di potong ke dalam piring
- sedia untuk di makan.. hahaha...

resepi yang di tepek utk panduan diri sendiri.
empunya diri ni pelupa sikit.. nak buat kodok pun kenkadang macam lupa ingatan.
tu yg bile tetiba teringat, terus tepek je resepi kat blog.. senang sok-sok nak refer..

7 comments:

sweethOneY said...

eh mcm senang je bunyinya kakk

Ietams said...

buatnya pun senang juga mcm bunyinya.. try la iza

MaMa CyDa said...

my fav kueh ^_^ tp nak buek tuh yg maleh hahahahah

Miziey said...

Boleh tolong email tak? bukan resipi, tapi kueh tuu. Mihmihmihmih.
x)

Ena said...

nampak sedap lah..

pastu mcm senang je.. tp..


tp mood masak2 gini ntah ke mana perginya ntah.. dah pergi umah ita kot.. hik hik..

Ietams said...

kak dot,
peberet gak.. lagi-lagi bila dah kalerful mcm ni..

miziey,
nak emel? alamak.. dah selamat dah.. bakinya pun dah ilek.. hihihi

ena,
mmg senang, tapi kalu dah datang penyakit M nye tu memang tak boleh nak buat ape dah.. ^_^

imie fatiema © said...

kuih lapis buat saya terkenang arwah nenek..feveret dia ni.. =)

Sensasi nya..,

Us together..