Friday, October 14, 2011

♪♫ bekojo la kito.. sekuek Nyoo...! ♪♫

balik dari kenduri staff en. abah,
saya & haziq memang ketara keletihannya,
akan tetapi, takde pulak rasa mengantuk..

en. abah pasangkan tv,
kekunun buleh buat saya & haziq tertidur.. tapi tak berhasil.
jam dah pukul 5 ptg, kami berdua masih tak tidur.
ikut kata en. abah, petang sabtu semalam..
tenang je hatinya menebas hutan kat belakang rumah masa kami dua beranak tgh sedap tidur.

sudahnya, en. abah teruskan juga kerja yg terbengkalai ptg sabtu semalamnya tu.
bila ade Haziq menolong.. maka kepenatan menebas tu double triple la..
sambil dia menolong, sambil juga dia tambah sepahkan..

sejak puan ibu mengalami penambahan berat badan ni,
kerja-kerja keras adalah tidak digalakkan sama sekali.
makanya, tanaman-tanaman yang ade kat rumah tu paham-paham je la apa jadinya,
ada yang dah terus lenyap pun ada,
ade juga yg tumbuh hidup lansung tak terkawal.


tanah yang suku kangkang kera belakang rumah yang sudah dibersihkan.
baru ler sedap mata memandang..
sampai kan dah nak maghrib baru sudah kerja. hehehe..





sempena dengan penat lelah en. abah membersihkan kebun belakang rumah kami..
dengan rasa besar hatinya,
saya sediakan hidangan dinner utk en abah
nasi goreng main hiris-hiris pecah yg penuh dgn ikan bilis..


peknen kali ni, saya memang tak berapa larat nak berjalan ke sana kemari.
cepat betul letihnya...

2 comments:

MrS. F!zA said...

hihihi simple2 nasi goreng tu pon nmpk sodap!

Ietams said...

fiza,
dah lapo, zasss licin

Sensasi nya..,

Us together..