Friday, December 10, 2010

belum rezki saya agaknya

petang semalam, kebetulan en. abah balik awal. saya try minta bawa kan saya ke bangi kekunun nak try tudung fareeda.. tengok kat iklan, kemain lawa & elegannye la model² tu bertudung fareeda. ape la salahnye sesekali cuba tukar selera pula kan.. tapi dengan rasa dukacitanya saya, sebagai customer yang 1st time experience ke situ kan.. yg memerlukan guide atau di entertain oleh staff galeri tu la kirenye.., kebetulan saya bawa haziq teman kan saya. en. abah tak naik. sebab galeri tu kat tingkat atas, semuanya pempuan sahaja yg ade di masa tu. takut nanti perempuan yg sedia ada yg membuka tudung utk try test tudung ketika itu tidak selesa jika ada kehadiran lelaki. tercangak-cangak le saya sensorang belek-belek tudung tu. ada la juga staff 2-3 orang, tapi masing-masing endah tak endah. senyum di bibir pun tiada. saya sendiri tanpa bantuan sesiape di masa itu.. kasihan sungguh saya. ape yg pasti, sepontan hati kecik saya berdetik "tak rugi aku habiskan duit beriban kat Ariani selama ni.." lantas saya berlalu keluar dgn tangan kosong dan balik.. sekian, terima kasih.

3 comments:

Ena said...

huhu..

selalu juga terjadi pada ena.. so, paham perasaan tu mcm mana.. kdg kita pun tak faham ngan dorang ni kan! kdg ramah terlebih asyik mengekor jekk sampai kita tak selesa.. tapi kdg kes mcm ni.. hrmm..

tu yg selalu ena pk mentang2 la aku ni kecik nampak mcm budak sekolah.. pakai puak selebet je.. korang tak layan pun kan!.. tapi kalo jln pegi ngan huby dan pakai elok2 sikit.. baru nak datang beramah mesra..

eh! dah kata customer kan! korang layan jer la.. ni blh pulak beza2kan..

eh! terbuat entry pulak kat sini.. hehe.. jgn mare ye.. :D

ietams said...

Ena,
terima kasih na..
kita senasib.
bengang ade, sedih pun,
semua perasaan ade.

Hani Yuhani said...

Menyampah nak beli barang kalau duit kita macam tak laku...

Elok la tak beli tu...Customer layan la elok2...Ko tak nak rezeki aku pun tak hingin nak bagi..:p

Latest post>> http://hanihilman.blogspot.com/2010/12/lelaki-sudah-matang-bila.html