Saturday, December 13, 2008

tag maya - diari seharian bersama anak

pimp myspace profile

dapat tag dari puan sri maya, berzaman dapat baru ni gagah nak buat...

tag nye ialah: Buat diari satu hari bersama anak beserta gambar: 1) Dari permulaan anak bangun tidur - dgn air liur kat mulut dgn rambut bngun tido..dgn pijama tidur (wakaakakkaa) 2) bagi sarapan pagi - nenen/apa saja jenis makanan 3) bawak pegi nursery/hantar kat pengasuh 4) pastu masa amik dr pengasuh/nursery 5) aktiviti odw balik dgn anak - dlm kete @ smbil jln kaki 6) aktiviti kat rumah 7) terakhir ketika tidurkan anak

sebabkan khamis saye cuti as per sultan selangor's besday.. makanye, tag puan sri Maya dapat lah saye siapkan.., setelah sekian lamenye behutang tag
so pagi nye kenele saya bangun pepagi, rebus tulang.. utk di buat sup tulang..(tulang lembu tu hasil dari daging korban yg telah di terbang kan dr rumah wan..)

siap masak nasi sekali.. kang senang. leh haziq mamam.. ingatkan nak gak masak lauk sampingan yg lain, tapi tak sempat.. bujang ni pun sebuk nak bangun awal.. takut le tu ibunye tinggalkan pegi kerje.. dah kesedapan dok melekat je dgn ibunye seminggu nihh..

sampaikan bangun² pagi je terus nak makan, suh gosok gigi & mandi pun dia tak mau..tambah nasi & sup 2-3 kali.. perghh sedap ye yang yer..

lepas makan tu pandai dia minta mandikan.. ape tak nye abis baju dia dgn nasi & kuah sup,, pandai dia geli & rimas kot. bile dah wangi semua minta nenen pastu layan tido sampai kul 4. tapi lupa lak nak amik gambo mase tu.. ish mane leh amik gambo mase nenenkan haziq.. sencoreddd..

bila dia bangun tu saye gorengkan kepok lekor utk haziq.. lawan dgn teh o. tgh minum petang tu buleh bujang ni rengek² minta mikropon.. nak berkaroke le pulak budak nih

oh abah haziq, tengok anakmu inii.. sudah pandai nak berkaroke juga.. mentang² le cuaca mendung, pengaruh ibu & abah dia le ni, aktiviti di kala cuti.. berkaroke sefamili.. hihihi, terjerit-jerit dia menyanyi.. lagu ape tah, twinkle² little star ke 1 little 2, ziq?? siap berjoget tu..

lepas penat dia karoke, dia ajak tido lagi.. layanzzzz,

dia bangun mase azan maghrib berkumandang, haziq memang alert dgn azan.. even dia tgh lena di ulit intan, dengar je azan otometik dia bangun.. Alhamdulillah, kekal sampai akhir hayat ye anak ku,
mandi serba sikit, pastu bagi makan nasi (dinner la kire).. lepas mkn, saya bg pencuci mulut.. layan makan jambu batu pulak.. tedappp
dah kenyang haziq sendiri yg ajak ibunye tido.. sekali lagi pic nak tido di forbid kan lagi utk di jdkan tatapan umum.. Sencoredd gitu..,
bile haziq dah lentok, saya pun dok depan tv dan tepek masker di muka.. bagi freshh kan sket muka yg dah ala-ala kusaman
sekian sahaje diari seharian ibu haziq bersama anaknye..
itu je la aktiviti saye di kala cuti bersama anak.. kalo cuaca elok & mood jalan mari, memang dah ajak haziq jenjalan.. tapi biasenye melepak kat rumah jer.. lagi best lepak² di rumah.. badan tak penat, duit pun tak abes. tiap hari masa bersama kuarga itu memang kureng.. byk abeskan mase di opis.. tu yg bile cuti lagi suke dok rumah dgn haziq.. tp haziq pula yg panas punggung dok kat rumah..
saye lagi suke berjalan kalo encik abah join sekali.. tah la.. mcm tak best je kalo bejalan 2 beranak..

3 comments:

Sheikh said...

eik ! macam bedak jepun jea hehe !


selamat berhari minggu

minna minna said...

baguh; hari cuti yg diisi dgn bgtu perfect skali; gud;

Ietams said...

En Sheikh,
sesekali tepek..

maya,
dah ko tag diari seharian.. ngeh..ngeh..

Sensasi nya..,

Us together..