Thursday, August 6, 2015

Pergi kedai, kedai tutup



Balik dari cuti raya, sabtu ahad 25/June & 26/June
Mak abah dan adik saya datang bertandang ke rumah.

Mak saya siap pesan saya siang Jumaat tu.. takyah beriya masak.. kalau tak masak pun tak pe..
Tapi saya fikir-fikir, agak melampau sangat la kalau takde jamu tetamu makan langsung kan.
terfikir kan abah saya suka dengan sup meletop ,

saya pun suruh en abah ke kem lama RSAT kinrara tapau kan mee sup meletop.
 
Pukul 10 malam mak abah adik saya selamat sampai ke teratak kami.
Serentak tu pula en abah tipon bagitau kedai sup meletop tutup.
Ah sudahh!
Dorang pun cuti raya gak rope-ropenya.. Wuawuawuawuaaaa….
Malam pun dah lewat sangat.. saya pun suruh je en abah balik..
Tengok dapur korek-korek ape je bende yang ada yang boleh di masak.
Korek-korek..Eh ada bihun, korek lagi ada kentang, bawang pun ada, cili kering pun ada..
beras pun ada.. ikan masin terubuk pun ada.. boleh sangat la nak masak-masak cenggini.
Dannn… setelah lempang lempung di dapur,
 
Berjaya goreng bihun..masak nasi jugak.. dan lauknya sambal kentang,  ikan masin terubuk.
 
Syukur Alhamdulillah menu yg terhidang betul² membuka selera kami malam tu.
 
Rupanya munasabah juga pantun lawak zaman sekarang ni ye,
“Pergi kedai nak beli roti … Kedai tutup”
 Tapi saya nya Pantun malam tu “pergi kedai nak beli mee sup, tapi Kedainya tutup”
Hahahahaha.. *serious pantun ni tak lawak.
 
 
 

1 comment:

AMIIZAA said...

hehehehhe...tgk tajuk pon dah buat akak tersenyum sebab teringat kat budak montel yg buat pantun pastu gelak sungguh-sungguh....

menu nasi panas, ikan pekasam+sambal kentang nampak sedap sangat :)

Sensasi nya..,

Us together..