Friday, July 10, 2015

Cuak nak Raya!



assalammualaikum,

perasaan gedebak gedebuk seram sejuk saya dah makin terbit.
baju raya saya tak siap-siap lagi..
padehal kain tu saya beli awal sebelum puasa lagi.
sebabkan buntu tak tau cemane nak gayakan nak potong kain berkaki atas bawah,
terus pending tak buat-buat sampai ke hari ni.

badan saya letih sangat-sangat la bulan puasa ni..
tak boleh nak overnite sampai ke pagi macam dulu-dulu.
en abah dah bising baju melayu anak-anak bujang dia saya tak siapkan lagi.
adusss!! tambah lagi la berdebar seram sejuk takut

baru saya tau perasaan tukang jahit nak kejar timing siapkan tempahan baju raya.
tu sebab la tukang² jahit ni ade limit hari-hari nya kalau nak hantar tempah baju kan ..
saya sudah memahaminya!!...hew..hew..hew..!

malam ni kalau tak ape aral nak ajak en abah pergi cari baju melayu dia..
bukan sebab saya taknak buat baju melayu dia sekali.
tapi sebabkan kain utk baju melayu yg ade tak cukup kalau nak sekali jahitkan untuk beliau.

kain baju melayu yang ada tu pun kain stok 4 tahun lepas.
sebabkan tak ter hantar tempah sampai 3thn berturut-turut,
itu yang ambik je guna kain tu buat baju anak-anak.
mase beli dulu, hanya cukup untuk en abah dgn haziq yg berumur 5thn masa tu,
sekarang ni, haziq dah 8thn, tingginya dah tinggi bahu saya, 126cm.
yang ziyad nya pun dah 3 thn .. memang kain tu ukur-ukur dua beradik tu punye baju melayu aje la.

so okay la..
raya..raya..raya..
rindu nak makan rendang ketupat lodeh sambal kacang raya! nyummmmm...,
aaaaarghhh! saya masih cuak weh







2 comments:

Farrah MF said...

Selamat berhempas-pulas siapkan baju raya. Tapi puasa tahun ni memang rasa penat sikit sebab cuaca tak menentu kan,..

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Sensasi nya..,

Us together..