Thursday, February 6, 2014

Ikan masin rentung

hai semua..
dah breakfast ke..
perut saya dah nyaman dah..
burppp! kenyang Alhamdulillah.

hari ni saya bawa bekal nasi putih
berlaukkan sambal telur dan Ikan Masin Rentung Hangus terbakar
hahahahahaha..
siap di warnakan highlight kuning perkataan Hangus terbakar tu.

awal pagi tadi masak nasi dan lauk.
tengah elok menggoreng ikan masin,
tetiba dengar Ziyad sikecik manje bambam geramnya ibu tu hek..hek.. manggil ibu.

bila cari ikut datangnya suara ziyad,
elok je dia menunggu saya kat tangga.
terus je pergi kat ziyad tanpa hiraukan ikan masin sedang elok di goreng dalam kuali..

tak lama kemudian tetiba je terbau hangit....

Oh NOOOO!!!
rentung hitam sebelah penyudahnya ikan masin tu..
kesiannn ikan masin tu..

saya bawa aje ikan masin rentung tu utk bekal
tanak membazir.., katenye.


hahahaha..
bila cerita kat en abah, pasal ikan masin rentung untuk hidangan,
sengih perli aje yang saya dapat...
hahahaha.. lagi sekali untuk saya.
memang padan dengan muka saya la kan.










5 comments:

izan mama mia said...

rentung pon sedap.. hahah

izan mama mia said...

rentung pon sedap

brick said...

Actually that is not bad looking fish

ietams said...

izan,
ye lah.. tetap rasa masin-masin pahit sikit..
hahahaha

Brick,
really?
hahaha.. tq

hazman aka species1980 said...

Kenangan la nie.... yang penting mood rajin bawak bekal kan...

Sensasi nya..,

Us together..