Tuesday, December 17, 2013

Nombor Dua


hai..
rindu la dengan si Ziyad, Kesayangan kami sekeluarga..
try nak update blog.
nak merapu kejap bagi ilang bosan.

Ziyad ni kan umurnya dah 22 bulan.. bersamaan dengan 1 tahun 10 bulan.
anak nombor dua. Ziyad ni semua benda dia dah pandai..
bercakap tu memang pandai, membebel pun pandai..
walaupun dia dah pandai panggil ibu,
tak pernah langsung dia panggil saya "IBU" betul-betul depan-depan saya.
belakang saya, pandai je dia panggil Ibu.. memang tau Ziyad ni!
hobi Ziyad, suka sangat bebelkan abang long Haziqnya.. adoii!! ape la adik ni..tak baik tau..

saya kategorikan dia ni jenis Sensitif dan Manja..
mengada pun ye juga. paling mengada bila duduk rumah ler.. kalau ade orang lain, okey je dia..
takde mengada pun.. dekat Kindy pun tak mengada. Elok je. 

paling tak boleh blah bila ambik gambar.
takde lansung menampakkan muka yang elok.. nak serious aje muka..

dia peminum Air Masak.
sekejap-sekejap minum air masak.. sekejap-sekejap air masak...sekejap² air masak.
bila dah banyak minum, kerap le kencingnya.
ade sekali hari tu, mase shopping-shoping kat Mydin, dia teriak jerit² bagitau dia nak shee..shee..
siap pakej nangis jerit-jerit..saya ni pun malu la bile orang keliling dah pandang².

hangin gak bila dia jadi macam tu.. dah pakai diaper, heranle kenape pulaknya dia nak nangis² cenggitu..

sekali rupenye, dia nangis tu nak bagitau dia kencing sampai terbocoran ..adoii la Ziyad!..
tak pandai kot nak sebut bocor. tu yang sakan dia jerit nangis "shee.shee.." tu..

haaa.. merasalah Ziyad sarung shawl je mase tu..(shawl tu saya jadikan nursing cover)
dah seluarnya habis basah kan dek bocor kencingnya tu, takkan nak biar dia ber Diaper  aje..
baju salin ada.. tapi tertinggal dalam kereta.. koser la hai..
nak keluar dari Mydin menapak ke kereta nak ngambiknya... jadi sarungkan aje la shawl.
sentiasa minum air.. bagus anak ibu..
kalau saya Jual vitamin Shaklee ni,
boleh buat Ziyad nya gambar ni sebagai props untuk kempen minum air 3 Liter ni.. hak3x..

sungguhpun Ziyad ni suka sangat bebelkan abang longnya,
abang longnya juga lah tempat dia bermanja.. memang tak boleh jauh dari abang longnya.
Tidur pun melekap berdua..

dua gambar ni je la yang macam lawa sikit gambar Ziyad.
sebut peace , terus dia sporting ber Peace..
tapi mukanya tetaplah nak serious.. hoi la anakk..


abang long Haziq dan Ziyad ni.. manja sangat dengan en abah.
nak-nak kalau en abah makan, menyerbu le dorang kat abahnya.
bila dah abahnya jadi tumpuan,
ibunya pun amik kesempatan la ukur bantal.. rehat-rehat kan badan di atas sofa sambil layan Korea.. hahahaha..







7 comments:

Sobri Yaacob said...

bestkan ada nak2 kecil..jadi x bosan mlayan kelatan mereka :)

lizz said...

bagusla ziyad suka minum air masak...sihat tau...
ziyad anjer2 abah yek...bestla ibu leh layan korea hehe

Rizziela said...

Untungnya anak2 blh serbu abah...anak2 saya...serbu mummy x kira waktu.x kira masa..x kira dimana...

TIme tidur pun..hilang bau mummy...meraung mcm kena gigit binatang

Rizziela said...

Untungnya anak2 blh serbu abah...anak2 saya...serbu mummy x kira waktu.x kira masa..x kira dimana...

TIme tidur pun..hilang bau mummy...meraung mcm kena gigit binatang

wantie said...

eh tul ke, even dia dah pandai panggil ibu, dia tak sebut ibu secara berdepan... huh memang senak jiwa kalau anak tk pnggil ibu kat kita kan...

argh..tetiba teringat keresahan di jiwa bila Aleesya tak pandai sebut ibu kat akak. hahahahaha

Kesuma Angsana said...

hehehe sapa x sayangkan anak2 kan !

lieyalatif said...

hai ziyad ensem....meh sini aunty nak kiss pipi siket heheheeh...

ehhh bagusnyeeee...jakun n teruja lieya anak2 ieta pandai minum air masak...haishh anak2 lieya payah betul....sampai kene pakse n kurangkan buat air manis baru laa nak minum air masak tu pun secara terpakse hahaahahah....ziyad nanti mesti awet muda sbb suke minum air masak....

Sensasi nya..,

Us together..