Wednesday, October 30, 2013

Laksa Ikan Sekoq


rata-ratanya saya tengok masa sekarang ni ramai je yang up pasal Laksa Ikan Sekoq kann..

laksa

saya pun tanak kalahhh....
gigih buat sendiri laksa ikan sekoq nih..
rasanya kemain lagi terangkattt.. patutla ramai yang makan laksa ikan sekoq ni., memang sedap lah!

bonusnya bila makan makanan buat sendiri ni, kita boleh repeat makan banyak kali.
lagi klimaks..nya, perut pun tambah kedepan lepas makan...
dah kembung banyak sangat hirup kuah laksa..

bila dah kilogram bertambah jangan nak salah kan sape-sape eh..
padan lah muka diri sendiri!










12 comments:

Hip Mom said...

Isi ikan tak kena blend ke? Terus letak ikan sekor-sekor? Kuah jadi pekat tak kalau buat macam tu? Rasa sama macam buat cara biasa juga ke?
Excited nak cuba jugak hahaa banyak tanya

izan mama mia said...

nak buat laksa juga lah.... hahahah...boh 2 ekor ikan leh tak ???kikikik...

my heart said...

uih dap tu..bak mai sikit

blogger lelaki said...

wow macma terbaik je laksa ni..siap ada ikan seekor

lizz said...

ermmm tean ailio nengok laksa ikan sekoq ni...kalo wat sendiri bukan seko jer mau 2 ekor dalam pinggan laksa saya tau...hehhe

mrs Fiza said...

teror buat laksa diaaa.. kita lum minat nak belajar lg..kalo makan mmg hantu laksa dh kita

zulie ieta said...

Hip Mom,
kuahnya tetap kene blender isi ikan,
masa masak kuahnye tu di tambah lagi ikan kembong seekor seekor (ikut rasa sendiri nak berapa ekor)
kuah laksa tu jadi makin tambah manis ikan.. dan makin kaw lak rasanya..

zulie ieta said...

izan,
buat la laksa tu..
skrg musim hujan petang²
tambah asyik la hirup laksa..
nak letak 3 ekor pun boleh izan.

my heart,
printscreen gambo tu je cik..
hahahaha..

blogger lelaki,
buat sendiri kan,, memang sedap ler.. perangat byk kali makan byk kali... slurrppp..

lizz,
mane tau ni lizz? mcm tau² je saya makan letak ikan dua ekor repeat kali ke dua.. hak3x..

fiza,
senang sangat² masak laksa ni fiza.. rugi tau kalau tak belajar..




wantie said...

ya betul. mang sedap. tambah buat sendiri. lagi la kan..

imie fatiema said...

laksa mmg layan jugak, tapi kalau ikan sekor tu saya kureng sket.. hehe suka bubuh nenas banyak2

hazman aka species1980 said...

Tu diaa.... pekana ngan kopi/teh panas time petang nie memang layan la yea

Kesuma Angsana said...

hehehe mmg sedap pun !

Sensasi nya..,

Us together..