Sunday, July 7, 2013

konsert free

*bersiaran dari kampung.

saya balik kampung saya sejak jumaat malam.
mak saya baru je lepas dalam 3 hari dari
pembedahan buang katarak mata.
alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan selamat.

buat julung kalinya kan..
hari ni saya betul2 bertungkus lumus jadi tukang masak.

abah saya sembelihkan 2 ekor ayam kampung.
lepas tu.. 2 ekor ayam tu telah berjaya di tumpaskan di tangan saya.

sebab ape tau.. selama saya hidup ni..
saya tak pernah sekalipun 'membela' ayam.
maksud membela saya ni sebenarnya kann..,
hari ni sayalah orang yang bertanggungjawab serba serbi menyiang ayam yang disembelih tu.

yakni... saya lah orgnya yg mencabut bulu2.. (yarkks!)
saya juga yang mengorek segala isi perut ayam.. (baru kali kedua kot handle)
saya lah juga yang memotong ayam2 itu.

wohhh sungguh syabas utk diri sendiri.
berjaya melakukannya dgn cemerlang.

dan hasilnya... saya terbongkang kepenatan
dari asar sampai kan nak dekat maghrib.
huhuhu penat punye gile...

malamnya saya ke bdr seri jempol.
abah saya ajak nantu dan cucu2 jantan dia pegi gunting rambut.

sweet tau abah saya tu.
nak gunting rambut mesti nak gether gether..

tetiba kan tepi kedai ade anak2 muda praktis jamming.
wahhh...dah macam konsert terasa!


Published with Blogger-droid v2.0.10

2 comments:

Kesuma Angsana said...

hehehe ada juga lagi mcm ni yer

wantie said...

baru tau kan mcm mana bestnya cabut bulu ayam yang kena celup dulu dalam air panas bagai. korek segala isi perut tu. adei.. memang penat..

tapi bila makan ayam tu terasa betul kemanisannya.. rasa mcm berbaloi je..


nape tak gi dekat bebudak jamming tu.hahaha.. main curi curi snap ek..

Sensasi nya..,

Us together..