Wednesday, May 1, 2013

kain batik sarawak


selamat hari buruh kepada semuaa..
best kan ade cuti di pertengahan minggu macam ni. walaupun sehari je cutinya kann..

dah siap mendobi 1 trip baju pagipagi tadi.
makan pulak saya buat spagetti je.. sonang kerje.

pastu baring baring kat sofa tengok tv.
uh bosannya pulak rasa..
en abah? sibuk hadap leptop.
lepas tengok movie 'Click'..  insap sekejap. kekekeke...
(anak2 tido sambung balik hadap leptop..)

nak kemas rumah memang malas masa
bebudak tgh cergas..
kang baru kite kemas 2 minit hat sini komfem
lepas tu hat sana lak berderaian melambak balik..

naik atas..masuk bilik tido.
tengah hanging baju kat dlm lemari
nampak kain batik selai dok elok penjuru lemari.

eh kain batik serawak..?! kata hati kecilku..
punya lama terbiar kain tu..
beli mase hanimun (11 hari kot lps nikah)
kira2 dah nak dkat 9thn dah kain ni dok terbiar gitu..
siyan kain itu..

tetiba idea datang..
main gunting2 kain...hihihi..

tetiba lagi terjadi seluar tido.
saya minta en.abah snap gambo saya pakai seluar ni..

boleh ditanya soklan
"bila ibu beli seluar ni??"

adoiyainyepon bah.. baru je ibu jait tadii...

OOOOOOOO.....

panjangnya Oo bang...?
ayat kagum ke ayat lega tu bang?

Published with Blogger-droid v2.0.10

4 comments:

wantie said...

fush...sempat lagi menjahit. cayalah...

Aisy Nasiha said...

Pandainya jahit sendiri seluar..itu yg buat suami kagum tu...

Samalah kita, ada dua hero, kejab je kemas rumah, dah sepah balik..ai

MrS. F!zA said...

9tahun baru blh pakai tu..mujur tak basi kain tu..haha

my heart said...

rajin nyer cik puan menjahit ek..kalau kita baru nak pegang gunting hero2 dah memekik nak sama

Sensasi nya..,

Us together..