Thursday, April 18, 2013

Jemputan majlis kahwin di Jalan Ipoh



cerita seminggu yang lepas.
kami sakeluarga riang ria memenuhi jemputan perkahwinan kenalan en abah.
dapat pergi kenduri pun dah rasa macam nak pergi shopping mall.. hihihihi...



suami saya dan anak kedua aka bongsu saya

yours truly  *(^_^)*
en abah yang snap gambo. blur quality gambonye.
dia sabotaj bini nya ni.. saje snap gegar-gegar nak bagi gambo tu blur-blur.. makanya buleh dia surukkan
kejelitaan urs truly..
blur pun blur,, tatap ku tepek jugaaa


the bride bridgekot ;-> and groom

ada ke orang jual belon kat kenduri kahwin ni..
pastu baik punye parking si penjual belon ni duduk depan pintu masuk dewan,,
memang bagus strategi mu brader.
tak pasal en abah kene belikan satu.
yang merengek nak kan belon bukan nya ziyad si kecik.. tapi abang long haziq yang lebih hendak kan..
siap saya keek kan haziq dan belon.. kekekeke..


lepas habis majlis makan tengahri sepadat-padatnya
en. abah bawak kami masuk AEON Tmn Maluri..
bukan pergi membelih belah bagai orang kaiya pun..
cukup sekadar pergi kedai jam sajork..
en abah belikan bateri jam tangan untuk saya.
halohalohaloh... mengadenye kite.., 
somi belikan bateri jam aje pon masuk blog.. wakakakakaka
kalau belikan barang ribu-ribu baru lah best nak poypoy..*read = poyopoyo

teruknya la muka kita ni haihhh..
pucaattt lesi.. ni nak kene pegi cari lipstik merah menyala ni..
baru lah MELETTOP!
saya ni memang la.. kalau beranak kecik ni memang tak sempat langsung la nak fikir melawa-lawa..
baru je nak tepek kaler-kaler kat mate dah tersangkut ziyad kat kaki..
sudahnya cempak kan aje semua bende tu ke laci.
tapi seb baik aritu sempat gak le tenyeh blusher nak bagi impact tulang pipi pinkish-pinkish gitteww..
kekunun nak kiut miut ala ala gwiyomi.. pfttttt...


kenduri kahwin tu buat rasa diri saya teramat rendah... huhuhuhu..
bukan rendah diri sebab saya rendah..
perasaan down sesangat tau. tengok sana sini dorang sarung peplum cecantik..  jeles sehh
uwaaa!! sedihnya la hai rasa mengenangkan diri yang 'padat' ni..

ade lagi 10 bulan to go utk BF ziyad..
bilanya saya nak sarung peplum yang tergantung dalam lemari tu??
puas tu ... hari-hari kaver jangan bagi en abah nampak baju peplum saya beli tapi tak pakai-pakai.
kang kalu dia nampak mau dia berzikir.. "bila nak pakai.. bila nak pakai..bile nak pakai??!"

sampai kedai jam,
en abah & haziq pergi deal dgn kedai..
saya lak nampak cermin besar kat kedai, cargas keluar kan henpon terus ambik gambar.
inilah saya.. bersama dengan ziyad yang suka ber derama..
orang panggil dia suruh pandang cermin,
buat-buat tak nampak cermin.. kontrol kononnn..





4 comments:

MayaYunus said...

harus ler gigih amik gambor walupun cuma ke kenduri kawin..belum lg dipelawe jd kendarat...harus 7 keturunan tak abih cerita kooo....

hahahahah...sila pakai peplum ko puan..

Kesuma Angsana said...

satu family yg bahagia !

MrS. F!zA said...

btul pgi kenduri pon dh suka mcm pgi shopping complex..wakakaka

sobss..sebut psl baju mmg btui sedih.byk baju yg takmmpu nak pakai dlm lemari tu..just tgk je.bial nak kurus balik ni!!!! adui

wantie said...

kalau kamu do ngidam si pelum tu. kita pulak main telan air liur je la. cam no nak berpeplum kalau dah spare tyre sana sini. ngeeee...

hai kalau teiba la kita pakai peplum.. mau meroyan cik abang kot.
dah nak senja katanya.. jeles la tu, tankut org ngorat bini dia. ( ayat perasan.

Sensasi nya..,

Us together..