Monday, January 21, 2013

Resepi Udang Milo



dah ade idea nak masak ape petang ni hari ni??
jom kita try menu baru yg simple,
mase tengah belek-belek majalah NONA,
saya terjumpa pula satu menu  yg mcm senang aje kalau kita nak buat,

meh tengok bahan²nya;

1 mangkuk udang
2 sudu besar serbuk Milo
1 sudu kecil garam
1 sudu kecil garam
1 sudu kecil gula
1 sudu besar sos tiram
2 sudu besar mentega
1 sudu besar minyak masak
1 sudu besar kicap
sedikit lada hitam

lepas dah tengok bahan²nya, meh kite tengok Cara-cara membuatnya;

Panaskan mentega dan minyak
Masukkan udang, garam, kicap dan lada hitam
Tutupkan api, masukkan gula dan serbuk milo.
boleh terus di hidang.



Tadaaaaaa!!!!
gambar adalah di googled. Tq.

* rasanya gambar ni udang masak lain ni.. tak macam letak milo je kan..
tah le naper ai google milo prawn terkeluar lak gambar ni..
kire yg ni la mcm menarik. boleh aje la gambar ni di guna pakai untuk resepi ni.

so ape lagi kekawan! jom lah kita cube resepi baru ni!







4 comments:

wantie said...

Oooo... milo pun leh masak ngan udang yer.

Selalu minum je air milo

Ietams said...

kann..
jom kita try menu baru ni

MrS. F!zA said...

letak lah gmbr sdri..tksgka milo pon leh dimsak..

Ietams said...

fiza,
gamba sendiri tak sempat nak amik lg. he3x..

Sensasi nya..,

Us together..