Thursday, November 8, 2012

ekspedisi memanjat


sekarang sana sini dah berkempen penting untuk kite jaga kesihatan kan..
dan kalau tak silap kempen untuk hidup sihat ni khas untuk orang-orang yang dewasa yang ditekankan sangat-sangat.
.
kalau untuk budak budak atau kanak kanak,
kementerian kesihatan akan lebih pointing kan cegah masalah obesiti di kalangan kanak-kanak.
penting untuk jantung la bakar kalori la..

ayat-ayat yang macam..,

.... "kena tidur yang cukup,"
"makan dalam kuantiti yang sikit tapi kerap,"
"perlu senaman sekurang-kurangnya 5-10 minit sehari,"
"kira & kawal kalori dalam setiap hidangan yang di ambil"....
memang sentiasa di highlightkan sekarang ni kan.
dah macam-macam je penyakit kan sekarang ni.
elok lah kan macam tu. sekurang-kurangnya orang yang macam saya yang mudah lupa ni
sentiasa beringat-ingat pentingnya jaga kesihatan...







tapi kan,
kalau dah macam anak-anak saya yang TAK SUKA TIDUR
ni dah macam mana pulak ceritanya yer??
































kerja dorang ni maaainnnn aje..
tak berhenti bergerak
tak berhenti nak mencuba.
dah penat pun, tetap cuba mencargasnya diri sendiri buat macam-macam kerja





abg long haziq adalah abang yang mistahli,
guider si adik..

3 comments:

inazamri said...

aktif sungguh si kecik tu ye.Tapi budak2 mmg suka tangga la kan.anak2 akak kecik2 dulu suka sgt panjat2 tangga

MayaYunus said...

caiyokkk kepada abg long dan ziyad, hik³

wantie said...

anak lelaki memang mcm ni . suka manjat manjat.

kena pantau bimbang terjatuh pulak

Sensasi nya..,

Us together..