Tuesday, July 10, 2012

rasa bersalah

letih eh jaga anak2 yang demam ni.
dengan abg longnya yg longlai..
dengan adiknya yg meragam nangis..
pagi tadi, sempat sidai kain tudung kat ampaian belakang kejap.
itu pun hati dup dap dup dap nak cepat cepat
takut anak menangis kat atas tak dengar.

tengah sidai tu, nampak 2 biji shuttlecock kat tanah.
teringat pulak jiran sebelah ada main badminton kat belakang rumah dengan anaknya haritu.

dengan penuh rasa ambik beratnya & bertanggungjawab,
saya pun terus kutip shuttlecock tu terus sahaje membaling ke sebelah.
yakni rumah jiran sebelah saya.

tetiba bila tengok lagi sekali ke rumah jiran tu,
alamak! ada tanah turut ada kat shuttlecock tu la..

terus jiwa raga rasa tak tenang.
rasa bersalah sangat-sangat.
cemane nak minta maaf eh, sebab mereka itu bukan jenis orang yang keluar rumah.
sentiasa berada di dalam rumah siang malam pagi dan petang.

saya cuma berdoa biar lah kami terserempak tetiba utk saya pohon maaf 
atas ketidak sengajaan saya itu.
mesti mereka marah sangat-sangat kan.. hermphhh.. bersalahnya saya.

wahai jiran ku yang kaya raya,
maafkan kan saya.. (T_____T)


2 comments:

MayaYunus said...

Jamal Abdillah pun ckp; aku maafkan kamu,,, he³

x per puan, nati jumpa jiran mntak maaf ye,,

Ietams said...

maya,

mudah2an aku tak lupe..

Sensasi nya..,

Us together..