Wednesday, July 11, 2012

kalah jasko punye

mula-mula sweet potato ni di basuh sebersih-bersihnya..

lepas dah basuh, saya salut kan dengan garam halus..

lepas tu ambik periuk untuk di kukus.
kukus sampai empuk.

bila dah empuk, amik keluar.
kulitnya di kopek dan ngap..ngap terus..
rasanya??
sedapnya laaa haii..

seb baik sempat lagi snap gambar.
dah tinggal dua ketul aje.. lelain dah selamat dalam perut.
bende lembik lembut macam keledek ni, abg long haziq tak minat.
bagus sangat la kan.

biar ibu dan abahnya sahaja yang makan.
sedap wohh! i tell yuu kalah jasko punye..

keledek ni kalau beli kat jasko tu 100gram brp ringgit yer.. mahal juga kan..

aritu kami jumpa kat hero, RM3 sekilo kalu tak silap. Lupa dah.. tapi murah le harganya,
.. ape lagi.. memborong ler


6 comments:

inazamri said...

akak suka keledek kaler marron ni..sedap rebus mkn panas2

Kesuma Angsana said...

sedap ni pe lagi makn panas2 tgh 2 hujan cam skarng ni!

wantie said...

akak suka ubu ni makan gitu ja bila di kukus. kena tengok elok elok kalau nak beli. sebab ada yang kelarah/kematu

Ietams said...

inazamri & kesumaangsana,
memang best kak..
peberet kami ni

MayaYunus said...

besh,,,nak sepinggan bulehhh

Ietams said...

Maya,
Dah abis le pulak..
Hihihi

Sensasi nya..,

Us together..