Monday, July 30, 2012

Anak-anak

Alahai kenapa  cepat sangat dah malam eh. .
Esok dah isnin lagi..
Start lagi rutin busy yg series memenatkan..
Yang tambah lg bz nya nak melayan
Budak 2 beradik ni..


Dulu haziq seorang aje dah macam
Jaga anak 5.
Ni tambah lagi ziyad
Cukup dah mcm 10 org anak..
Semua tak tentu arah.
Baru nak tenggek periuk,
Tengok-tengok si ziyad dah sampai dapur..
Tok tok tok bunyi.. sekali pandang rupanya ziyad yg buat..
Tengah syok main tapis.
Tak sampai 2 minit letakkan dia kat hall..
Dah sampai ke dapur lagi...

En abah, cepat ler awak cari safety gate
Yg dalam stor tu..
Dah merata dah si ziyad ni menjelajah.
Aktif kemain dorang berdua ni..
Sama naik
Bezanya cara bawak dorang aje..
Yg sorang aktif budak 5 tahun,
Yg sorang ni aktif baby..
Dan yg paling tak menahannya dorang berdua ni kurang tidur..
Adoilahaiiii...
Tidur siang pun susah
Tidur mlm pun susah.
En abah!!!! Awatnya anak-anak semua ni abah's juniors???!!!..

3 comments:

imie fatiema © said...

cepat jer dah besar kan..apa lagi baby gurl bila lagi? ahaks ..

wantie said...

hahaha.. samalah kita. beza nya masa Amirul kecik dulu, dia baby yg baik. malam je tidu awal. tak suka sepah sepah. skema je dia kecik kecik dulu.

Tapi sekarang ni bila aleesya, dia suka sepah sepah rumah. punggah kain baju. malam pulak kul 2 pagi baru nak tido.

dah bulan puasa ni lagi la. kul 2 tido, sat kul 4:30 dah nak kena bangun bersahur. pas tu kul 7.00 kejutkan Amirul sekolah. hantar anak sekolah bagai. pas tu datang kerja. memang letih sesangat.

Kesuma Angsana said...

dah jadi lumrah kehidupan, begitulah

Sensasi nya..,

Us together..