Monday, October 24, 2011

Facial muka

saya tak pernah pergi buat rawatan muka.
kadang-kadang rasa teringin,
last-last tak pergi.
sebab rasa rugi je nak pergi facial-facial.. hehehe..
en. abah & mak saya selalu kata, muka dah elok, jangan nak gatal² pergi facial.
sok dah termula sekali buat, bila tak buat.. double triple muka jadi teruk.
betul juga cakap dorang..

teringat kisah malam tadi,
tengok cerita serasi bersama.. artisnya pasangan Dato Jalaludin Hassan,
pasangan Nora & pasangan Faizal Hussein.
tertarik dengan soalan yang Suhaila wifey Faizal Hussein,
apa kah daya penarik anda yang suami paling suka (soklan lebih kurang ajele kan.. ai lupo dah)
jawapan suhaila bentuk tubuh & potongan badan 
bila turn faizal hussein ditanya soklan yg sama, dia bagi jawapan yang sama.
Memang mereka berdua Sherashi..

terus saya sibuk-sibuk bertanya soklan yg sama kat en. abah.
eleh.. orang pompuan kan memang macam tu..

saya,       "abang, apa daya penarik ayg yg abg paling suka?
                 cutting gak ke macam faizal hussein punya jawapan tu?"

en. abah, "mestilah.. kalau badan ayg montel tp muka ayg menten cun pon..tak rasa menarik mana pun.."

haziq,      "ibu kan cantik la abah"

en. abah, "ye ibu memang cantik.. kalau tak, takdenye haziq hensem.."

haziq      "tapi kan muka ibu ade lobang-lobang laa..."

tertelan air liur terus saya.. dengar anak bujang saya yang baru 4 tahun
dah pandai komplen pasal muka emaknya.
muka saya sekarang ade 2-3 parut jerawat kaler cekelat gelap,
dah di katanya muka saya ada banyak lobang-lobang... uwaaaa! sedih ai tau..

5 comments:

!! YaNa YassiN !! said...

yer lah, budak sekarang dah bijak,... cepat belajar kan.

Ena said...

hik hik..

hazig saje tu nak suh mamanya nerai p wat facial.. :)

Ietams said...

yana,
budak zaman skrg kan..

ena,
tu yg tak menahan nye tu..

MaMa CyDa said...

mmg bebdk skang nih bijak. Adli pon sama. Kalo akak pakai baju yg cecantik sket, pandailah dia puji. Pernah jugaklah dia kutuk kata akak gemok pakai kaftan. Sudahnya pasnih mmg setahun sekali jeklah sarung kaftan tuh ... sabo jeklah anak ku ini ....

ina's said...

puan..pas bersalin u jd customer i ok....hik hik

Sensasi nya..,

Us together..