Thursday, September 8, 2011

kemaruk makan

start dari balik raya turn rumah mak saya aritu, saya kemaruk nak makan.
kejap-kejap makan.. kejap-kejap makan..
lepas makan nasi, makan kuih..
lepas kuih, cari buah.. makan buah.. makan sayur..
kejap lagi abah saya buatkan teh susu kaw..
wohhh sedapnya rasa perut.
rutin membuang pun aktif berjalan lancar tiap hari .. :)

alkisahnya malam tadi lepas dah dinner jam 8,
layan citer korea yang New Gisaeng Story sampai jam 9.
dah penat duduk, baring kejap.. apit-apitkan bantal kat tepi badan.
almaklumle kan rumah kami ni takdek karpet tebal.
yang ade tikar petak-petak tu aje.
kang kalu beli karpet mau encik abah dan anaknya dok bersin semedang.
ingat takde harapan kecilku mau berkarpet ala-ala deko?
oleh itu, biaq pi dulu la harapan mau berkarpet itu yer puan ibu..
oit dah terlebih melalut.

sambung balik citer bab kemaruk saya malam tadi..
ingat kan dah makan nasi 2 kali tambah tu dah okey dah rasa kenyangnya.
sekali jam 10, perut keriukkkkkk.. bunyi kelaparan.
tak lengah saya terus senduk nasi sepinggan.
habis sepinggan, tambah lagi sekali..
hati rasa nak tambah lagi, tapi ku tahan kan aje.. sebab takut overdose.
sekali haziq pula yang request..
"ibu.. haziq nak makan nasi juga.."
ibunya ape lagi, laju je gi amik nasi.
kul 10 malam, saya masih makan nasi 3 kali tambah.. huhuhu.
betul kemaruk makannya sekarang.

lepas kekenyangan, bila duduk bersandar tu pun
susah nak bangun.. kena ngiring selow-selow sambil rengek-rengek sikit
macam le sakit sangat.. tapi mmg ade rasa sakit pun.

haziq kan anak yang perihatin.
bila dah kedengaran rintihan ibunya tu.
cepat-cepat dia dapatkan perut saya, sambil berbisik..
"adik.. adik sakit eh.. ?" pastu tanyakan ibunya pula.. "ibu rasa sakit eh?"
saya pun jawab iyer la kan..

"ha.. kalau dah sakit-sakit macam ni kan,
tandanya dah nak kena balik kampung air tam dah tu!!"

wahhh!! anakku!!  ku bangga dengan mu...
dikau la permata hati ku!!..
memang haziq anak yang sungguh memahami ibumu ini..

abahnya di kala itu??
terus menepuk dahi.. muahahahaha.... *gelak guling-guling*

No comments:

Sensasi nya..,

Us together..