Monday, August 22, 2011

Aidilfitri yang menjelang

tinggal seminggu nak raya ek.
mesti semua orang sibuk dengan persiapan raya.
persiapan raya saya tahun ni macam mane?
takde ape-ape persiapan pun..
kenapa saya cakap macam tu ek.
biarlah saya sendiri aje yang tau.. *eceh..

saya start cuti raya dari 27hb sampai 5hb.
memang stended saya pun amik cuti lama masa raya.
almaklumlah, ade 2 kampung yang berlainan arah.
jarak Kilometer nya pun boleh tahan juga dari satu ke satu tempat tu.
Tiap tahun tak pernah miss lagi balik raya kampung saya dan mertua.
walaupun penat, janji adil.. dua-dua rasa. meriah ke tak meriah, belakang kira.

raya kali ni memang mood beraya saya macam non-hado.
Mungkin sebab kesihatan saya pun so-so.
muntah-muntah masih ade, badan pun masih lagi lemah.
nak-nak di waktu pagi.
tapi saya kuatkan juga semangat,
walaupun ade juga yang mencebik kan keadaan saya,
ye lah, kadang-kadang bukan semua orang boleh faham.. termasuk la adik beradik sendiri pun.
dah biasa dah kena ayat, "eleh.. orang sana tu ngandung juga.. boleh je ke sana ke sini...?"
tak pun, "aku ni ngandung juga, boleh je macam tu macam ni.."

mungkin Allah mudahkan saya bahagian yang ini,
di duganya saya masa yang itu..
setiap rencana yang Allah tentukan semuanya ada rahmat disebaliknya.

hanya orang yang pernah merasai sahaja tau macamne peritnya
keadaan orang-orang seperti saya. ~sedih

saya ni orangnya sentiasa happy. Sedih-sedih, semuanya saya simpan jauh di sudut hati.
memang dah terbiasa, walau macamne sedih atau terasanya saya ni..
muka tetap ceria dan happy.
rajin je kena lazer @ kutuk.. dengan kekawan ade, dek beradik pun ade..
tapi saya tetap buat muka tebal. Macam tak tercuit lansung di hati kecil saya.
kena fitnah pun banyak gak, tapi saya tetap buat tak kisah..

kalau kata budi saya tak dikenang tu pun rajin sgt dah kena..
hihihihi.. agaknya muka saya ni muka terkena aje kot.
sabtu ahad semalam saya balik rumah mak saya.
Best! walau badan lembik, tapi hati rasa gumbira.. terus macam orang sihat.
makan, makan dan makan.. seronok betul rasanya.

eh lupa pulak, dalam pada takde persiapan apa-ape tu kan,
rumah saya ade lampu kelip-kelip raya tau.
hah! penangan anak punya pasal...
nanti sok-sok kalau rajin saya datang, saya nak amik gamba lampu keli-kelip tu la..
nak buat kenang-kenangan  saya.. hehehehe..



3 comments:

atty's said...

mesti tak sabar dah nak balik kg kan ..

MaMa CyDa said...

sabar jeklah bebanyak dik.
Buang yang keruh, ambil yg jernih. Takpelah ... biar org buat kita, jgn kita buat orang. Ye tak??

Samat hari raye, Maaf zahir batin ^_^

Ena said...

alahai.. siannya..

lain2 org lain pembawakannya.. jgn lah di samakan.. badan pun lain2 kan.. naper nak compare2.. sepatutnya yg tak de masalah tu bantu lah yg kurang.. maksudnye dari segi emosi kita.. apa salahnya jaga bersama tak kira lah dengan siapa kan..

ena ni sensitif.. muka mungkin senyum tp kdg blh nampak juga riak kita yg terasa..

Sensasi nya..,

Us together..