Monday, April 11, 2011

bahana tidur petang



kisah semalam le ni..
en. abah tu kan walau nampak macam pendiam.. holoh..holoh.holoh.. lah sangat,
tapi mulutnye kan terlebih pedas ye bila besuara.

dah haziq ajak saya temankan dia tengok cerita dora the explorer sambil baring.
tentulah terlentok terus.
eh sungguhpun mata ni terlelap, tapi telinga masih dengar lagi yer bunyi-bunyian sekeliling,.
jenis tidur "org mengantuk di sorong bantal". tapi tak nyenyak.

en. abah petang tu attend meeting persatuan penduduk.
jadi tinggal kami berdua je di rumah.
bila en. abah balik, saya lari-lari setempat (konon exercise)
tetiba je ai kene sound,     "tidur siang lagi, kan dah sembap badan"
haaaaa! dush sekali kat diri sendiri.
maunye tak tertunus terus ke hati den, muahahahahaha.. bukannya ai sengaja nak tidur eh.
tadi tu tertidur, di ulangi ter tidur.

dengan bersemangat wajanya, saya pun membawa hati yg terhiris tu tadi ke dapur..
selongkar sana sini, sekali hah!
jumpa biskut marrie, asam manis hawflake, toing! toing! ...  lampu idea terus nyala..
tengok planta pun ade, telur pun ade..
pang pung pang pang..
yey! kek lapis asam manis satu siap!.

en. abah macam biasalah.. jadi pengkritik terhebat saya.
saya letak kaler biru pun, komplen dia tak penah tengok kek kaler biru.
banyak komplen dia ni tau..
untung ape bini suke kaler biru, dari kaler pink?
hah tak ke haru en. abah sayang...?












hasil kerja tangan org tak pakar mmg le agak kucar kacir sikit pemandangan keknye..
hehehe.. asal sedap udah!

5 comments:

sweethOneY said...

kek first yg sy buat dpt pujian dr mak. hehe.

PutRee SeJiNjaNg said...

wah lawa kek tu kaler blue..rajin ekkk ko yunk...kalau aku peke 2 3 kali nak buat..hehhehe...ada penyakit malas sikit ni..hheeehhe

peaNut said...

wahhhhhh...mcm sedappp je....terliur tengok nih

Nina said...

pandainyer buat kek..kagum pulak

Ietams said...

iza,
bile kene puji utk 1st projek, bangga yg tak terhingga kan

tilla,
biru tu mmg gojes kan..

peanut,
sedap gak.. buleh le mkn utk minum petang..kekekeke

Nina,
buleh la juga.. utk mkn sendiri2

Sensasi nya..,

Us together..