Thursday, March 3, 2011

Nasi Goreng malas

Saya ni memang malas..
walaupun saya dah berkerah tenaga segala bende bagai nak rak
24/7 dari dulu sampai la ni,
tetap nampak malas.. hehehe..
baik cakap cenggitu dari lebih² up kan diri sendiri kan..
malam tadi menu dinner kami pun menu org malas.
sambal sardin cili api kaw punye,
hiris² je sengah genggam cili merah bara tu
lawan kan tempe goreng.
tapi haziq baguih no,
atok nye tipon malam tadi tanye ibu masak ape,
dia jawap lauk ikan.. bagus anak ibu!.. muahaha
eh haziq tak tipu kan
sardin tu kan ikan juga kan..ikan yg di simpan lama dalam tin..kahkahkah..
bangun pagi tadi, tengok balance nasi mlm tadi buleh tahan banyak..
sambil cili api sardin tu pun ade lagi sikit..
saya amik sengah biji bawang besar, hiris²
tumiskan bawang tu, campur sekali balance sambal sardin,
pecah kan telor, tambah sikit garam secukupnya,
campor nasi, kacau-kacau sekejap..
makanya menu saya tengahri arini adalah nasi goreng sardin pecah² telur..
hehehe.. memang betul punya malas,
satu menu buleh buat utk dua sesi dengan cara yang berbeza.
dalam masa yang sama boleh jimat. cume gas tu je la lebih sikit penggunaannya.
kang petang kang nak masak menu ape pulak ni.. ayam daging ade dlm fridge, tapi tu lah, nak tunggu dia cair.. berzamann.. mau jadi menu malas lagi malam ni karang.. muahahaha. sambal ikan masin pun sedap juga kan.. ermmm..

5 comments:

ina's said...

sambal ikan masin mmg sedap

Ena said...

yg masak campak2 tu yg selalunya sedap.. hehe

atty's said...

yg simple tu ler sedap..lagi ikan sardin

pUanMaY said...

sdap je aku tgk,,

Anonymous said...

try use tupperware utk fridge...mesti cepat cair daging tu..tak perlu tunggu lama...

Sensasi nya..,

Us together..