Thursday, February 17, 2011

Ukur Kemesraan dari material, eh..

takyah pandang jauh-jauh, cukup lah hari-hari saya dok hadap.. tensen juga dengan ragam orang bandar lah sangat yang perasan terbaik ni. rajin juga saya buat aduan rakyat kat en. abah, betapa stress nya saya.. sebab ape tau, setiap hari saya cuma menaiki sicomel viva ke tempat kerja, cuma kadang² aje yang menaiki simontel toyota.. itupun bila en. abah memerlukan sicomel viva, baru lah saya menaiki simontel itu.. kalau setakat saja² nak drive si montel, amat jarang sama sekali. nak harung jammed pagi petang, sicomel viva adalah terbaik yer.. *eh sudah over melalut. ok, berbalik pada story saya yg asal,.. boleh kata setiap hari pagi petang saya akan selisih dgn parent² yang hantar anak dorang ke sekolah (lil caliph kindy) dan kesemuanya melayu plus muslimah. nak di jadi cerita, bila saya bersama sicomel viva.. betapa lebarnya senyuman saya dan betapa ramahnya saya cube menegur ramah mesra parent yang berselisihan.., ,.. huh! sedihnya rasa hati.. lansung tak berbalas senyuman & ramah mesra. muka masam + stress lagi ada.. pandang saya. saya terus jadi malu sendiri tau, senyum & menegur bagaikan kerang yang busuk tak berbalas. tapi bila saya bersama simontel toyota..., hah ko! meleret senyum korang semua eh. ape dapat pahala sunat berganda ke bila beramah mesra dgn org berkereta tak brp besar nih??

3 comments:

pUanMaY said...

lenkali puan bawak barracuda tu,,,bior terjojol terus biji mata dorng,,,

yat_06 said...

mmg gitu la ragamnyer org kat dunia ni zulie..suam-suam kuku mane pandang, semua pandang yg hot-hot ajer..ekekek..janji kite bahagia tak gitu!

bondaqeem said...

ahai.. ada jugaks macam tu ya...
akak tlg kesiankan dorang..hehe:)

Sensasi nya..,

Us together..