Tuesday, September 9, 2008

Ngantukk

pimp myspace profile hari ni saya sangap giler.. ishhh mengantuk tul.. agaknye sbb takde member sembang kot.. Kak Ayang tu ha membizi koje, bukan nye saya tak bizi, tapi MALASS.. paham-paham je la kan kalo dah malas, semua mende tak leh nak jalan.. senang kata ari ni tak motivasi sangat. Masak je saya rajin sekarang ni.. menu buka poser kami ptg semalam, saya masak nasi goreng lada hitam, kembong masak pedas, tomyam ayam, murtabak & kurma - beli. Encik abah siap kate, "Wahh macam kat restorennye menu pula.. " Nak citer kisah bersahur kami pagi tadi.. indah je rasa bile sahur 3 beranak ni. The best moment in our life kan, bah...? kul 4.30 bunyi loceng jam dah berdering. Saya tak leh bangun, haziq nyusu tak lepas.. Jadi Abah la yg panas kan lauk & sediakan nasi atas meja. Tungu punye tunggu sampai ke 5.15 haziq still tanak lepas susu.. saya pun bisik,"ziq, tido dulu sayang... ibu nak saho ni, dah lewat dah, nanti tak sempat pula.." terus bulat mata haziq terbuka. Saya terus rasa dia pun nak join ibu & abah bersahur. Dukung haziq bawa ke meja makan. Series dia tak nangis, selalu nya asal pagi je melalak. Tak kasik saya bersiap. (alasan dia nak delay kan ibu.. dia ingat buat cenggitu, ibu tak nak pegi keje gaknye) Bila tengokkan muka haziq yg terus ceria menghadap nasi.. terus order dgn abah, "Bah, satu lagi nasi utk haziq.." abah yg di dapo terkejut ke sepraisan terus jenguk anaknya. Pantas memuji anaknya yg diam & ontok. "bagus la haziq bu, tak nangis pun.." kami makan bersila depan tv. Si haziq terus tadah tangan baca doa & niat poser..Abah nye la yg baca, haziq still baca doa dlm bahser nye yg tersendiri.. habis gak semangkuk nasi dia makan. lepas makan, minta mandi & gosok gigi.. setel semua kul 6.15. sambung susu dan tido.. saya pun ikut lelap sampai kul 7, mandi siap2 terus anta haziq pi rumah mak haziq. Haziq still tido. kekenyangan kan.. sedap la tido. best betul rasa sahur pagi tadi.. makin hari makin nampak haziq tu dah besar.. hati terus gedebak gedebuk bayangkan betape meriahnye raya ni, sambut ber tiga.. tetibe lak saya buat karangan emo hari ni... hahahaha layan kan aje..

2 comments:

FaizFarwizah said...

huhuhu nk wat cemana sangap gak ni ha..kojer kene la layan...

kene stepler baru leh tutup kot mulut ni..asik nganga je.. tapi huuuu takott lak tngok stepler ni..tidakkk..

Ietams said...

hahhaa.. stepler dah jadi mcm einstein pulak mulut tu nanti

Sensasi nya..,

Us together..