Wednesday, August 6, 2008

jom mamam

hari ni cuti, dok kat rumah dgn haziq. Mule la mood memasak datang lagi.. Kali ni menu yg saya ingin masak ialahhhhh!!!,,, NASI DAGANGGG... YEYY!! baru betul namenye menantu Ganu!! hahahaha.. selama ni haramm saya tak tau masak ape bende masakan abahnye negeri.. kesian dia kan, agaknye ade juga kot impian dalam hati dia.. Tapi diriku ini buat derkkk kan aje.. Terukk punye Bini daa.. So hari ini, dah setel mandi, kemas & siapkan haziq saya terus bukak Kak Lieza punye fotopages, google kan aje nasi dagang. Ha Dapat resipi.. siap tanak nasik nye sekali tengok ade seekor sahaja tongkol nya di dalam peti.. ajak haziq bedesup ke kedai kejap.. balik kedai sambung lik masak kari & acar... Fuhh Bravo la Ibu!! abah, ibu masak nasi dagang hari ni! balik cepat Hokeyyy!, lambat balik makan acar saje la yerr!! pujuk daringg nii... hihihi, sila saksikan nasi dagang saye yer..BESTTTT (puji sendiri ni, tapi series sedapp.) kalo nak belaja lagi ttg resipi ni bule je refer internet.. zaman skrg ni kan serbe canggih.. google je dlm tenet. Kompem dapat resipinye..
My 1st Trial Nasi Dagang.. LULUS!! hehehe..
puding koktel., sbg pencuci mulut

6 comments:

ras-adieza said...

salam singgah

nampak di cbox kam. menjadi gak buat nasi dagang...akak membeli jerlah nasi dagang tu. Sedap tengok.. Akak link eita k meramaikan kawan...

Ietams said...

a'ah menjadik nasi dagang tu..

thanx kak link kan saya.. Bule kenal mengenal..

Kamsiah said...

akak biasa gak buat nasi dagang ni..yalah org kelantan...tp dok buat guna beras nasi dagang la(yg kaler merah tu)
.selalu kalau blk kelantan,beli beras tu banyak2 buat stok..kat kedah takde beras tu...

Ietams said...

a'ah memang kalo ade beras tu lagi sedap.. ni pun amik mane yg sempat je..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

salam, pandainya adik masak nasi dagang, akak sampai ari ni belum menjadi agi, padahal org terengganu tu

Ietams said...

a'ah alhamdulillah menjadik kak. bile menjadi tu terus seronok kemain..

Sensasi nya..,

Us together..