Saturday, August 16, 2008

Jatuh

malam rabu yg lepas, kami jenjalan ke Jasko Maluri. Saja tinjau, cuci-cuci mata tengok sana sini. Jasko kan skrg tgh mega sale. Beli Barang serba sikit dkat stationery. Setel membeli terus rasa nak balik, tapi cam biasa la.. nak jugak servey sana sini sekejap. Ladiesnye area la kan, baru saya belek selai dua helai tetibe terdengar kedegung bedentum. Ehh macam biase dengar je tuu??!! Hati tu terdetik gak kot-kot anak aku yg jatuh.. dalam masa yg sama saya cepat-cepat pi cari En. Abah & Haziq. Dalam lenggang lenggok mak minah tu, tedengar sore budak nangis punye le kuat. Hah! MEMANG SAHH !! Haziq yg melalak. Nampak abah pun berlari dgn cepat-cepat sambil tanggan erat menekup dahi haziq. Abah memang panik betul mukanye masa tu. Abah suruh saya cepat jalan, katanye kene terus pegi spital.. dalam pemikiran saya apesal pulak nak kene kejarkan ke spital?? siap lak suruh abah COOL gitu.. malu kat org kiri kanan dok sebuk memandang. Mesti dorang pikir apehal lak anak dia ni kan, sambil meraung pastu mak ayah budaknye berlari-lari mcm ade hal emegensi.. Masa tu saya tak tau pun tau haziq jatuh sampai terluka dahinya. Masuk je keter, abah bagi haziq kat saya ye la, dia dah tentu la nak drive. Dan pada tu juga saya terkejut tengok luke haziq.. UWAAAAAAA!! terus melalak jam-jam tu jugak.. hahaha hambekkk! tadi siap suh abah kaver malu jgn panik itu ini (masa tu tak tau ape-ape) ingatkan minor je, no luke-luke cuma lebam sikit-sikit je. Bile je nampak luka nye terbelah, tentu la sedihkan, selama ni haziq jatuh gitu-gitu je. Tak tau pulak buleh jadi gini. Abah drive keter macam bawak org nak beranak. Bawak saya nak beranak dulu pun tak selaju dia drive masa ni.. kalao tak silap 70km/jam je dia drive masa anto saya beranak dulu. Masa ni tahap kelajuan nye cecah gak 140km/jam. Rasa mcm naik keter racing la pulak. Cilok sana sini, seb baik hiway.. Akhirnye sampai gak ke spital Serdang. Masa tu tak teringat lansung ade spital yg terdekat. Spital Serdang je la yg ada dlm target kalo ade emejenci cenggini. Sampai kaunter kecemasan terus daftar gitu gini, duduk pun tak lama dah kene panggil. Terus pg X-ray. Masa kat X-ray tu haziq nangis sket.. takut ibu tinggalkan dia. rasa Cuak gaknye tengok segala mesin tu.. setel X-ray haziq dah aktif seperti biasa. Dah buat spital tu mcm rumah dia lak. Huha sana jerit sana, gelak besar-besar.. siap ejek bunyi siren emegenci lak tu.. bile sampai kat doktor cek itu ini, alhamdulillah tak apa-apa. Takyah jahit takyah ape. Cume koyak kat kulit saja. Takde ubat sapu pun yg di beri. Ubat tahan sakit je la.. Risau gak kot dia demam ke ape ke meragam ke. Haziq kembali aktif seperti biasa. Dia pun tak ingat kot yg dia ade jatuh. Syukur sangat haziq tak apa-apa

1 comment:

minna minna said...

sian haziq...mujur x demam ia..apa ni ibu..soping x ingt haziq..tp tul ler zulie..muka dia sejibik cam adik..

Sensasi nya..,

Us together..