Thursday, February 7, 2008

pagi yg malas..



tengok la muka anakanda ibu ni.. kelattt je muka dia... baru lepas mandi niii.. bangun pg mmg dia cemerlang.. tapii bangun utk ikat ibu jee tak kasi ibu renggang dr dia... ibu tinggalkan je dia sorang kat katill kompem la melalak.. siap dgn air mata lak tuu.. kejutkan je kalo jam dah kul 7 tuu.. tak daya la der nak layan putera mahkota nii.. koje wei koje... tembam kan badan anak ibu ni.. masa ni ari rabu mmg bdn dia tembam.. cube tengok ari senin, kompem die kurus kering.. agaknye die pun ade monday blues kot.. tak selera je nak mkn..

Tuesday, February 5, 2008

Shopping Diapersss....!! Tesco Extra Tmn Midah






ewah ewah budak kecik nii... sekarang punye le payah si haziq ni nak duduk diam dlm stroller.. di panjat sana la sini la.. mcm2 gaya.. pastu kalo nampak je ibu amik camera nak snap mule la dia buat muke mcm dlm gambo ni..
ade je dia buat mimik muka.. siap pejam pejam mata lak... alahai anak ibu nii...

hai encik haziq... pesal mcm ni gaya duduk dlm stroller tu??



Haziq Jatuhhh... Kene hempap kerusi lak tu

nampak tak merah kat dahi haziq tuu.. sbb sakit sgt, sampai terlelap
ala... kesian nya haziq ibu nii...

buat-buat tak nampak je la gamba kaki yg terjulur sebelah haziq tu yerr..
ni tengah aktif mempraktis berdiri ni, kesian sgt haziq.. ms ni abah keje.. abah tak balik rumah lg... dah la ujan pastu tambah lak abah byk keje.. kul 10 abah tak balik lg..
tinggal la haziq dgn ibu je kat rumah. gamba yg berdiri & duduk tu ms haziq tgh bersungguh sunguh praktis berdiri & melangkah. gamba haziq tido tu selepas dia jatuh terhempap kerusi.. sedih wooo, haziq jatuh depan mata.. dia berdiri seronok sgt memapah paut kat kerusi meja makan, sofa.. masa dia berdiri kat kerusi tu ibu mmg pegang dah kerusi nye.. tp sbb kan haziq belom terer mengejaskan duduk setelah berdiri jd ibu kene sentiasa waspada belakang haziq.
nampak





nampak tak kerusi meja makan yg kat gambar tu..??
kerusi yg ni la hempap haziq.. haziq paut kerusi pastu tejatuh telentang.. ibu kat sebelah terus la kejarkan belakang haziq, tak sangka pula tgh haziq pegang kerusi tu,,..
apa lagi.. kerusi tu pun dgn selambanya laa.. hempap dahi haziq..
dengan sekejapan je la benjol terus naik..
wooo kalut sungguh ibu, terus tuam dgn air sejuk.. tipon abah.. bgtau sambil tahan nangis.. abah suh rilek.. ckp pun mcm tak risau je.. wahhh kecik hati terus ibuu,,... siap bule selamba je marah abah... pikir balik betul gak kate abah tu.. takyah la kalut sgt...
la.. biasa la kan, ibu ni kalut sikit tengok anakanda tercinta nangis meraung raung...




Sunday, February 3, 2008

Balik Dungun - 2 Feb 08


jalan jalan menikmati keindahan pantai batu burok, k.terengganu




Baru Sampai pasar payang, lepas je park keter terus paksa abah snapkan gamba kiteorg. Ibu saja je la tuu.. nak tayang kekurusan.... hahaha harus jgn marahh yerrr bah..




dok tepi pantai, tunggu abah beli kopok.. punye la kuat anginnya..., sampai tudung ibu pun terkelepot.


bergambar sat kat pantai bt buruk.. masa ni bg haziq mkn sekali. best betul dok kat tepi pantai ni. dgn angin lautnya yg kuat.. ter lelap lelap mata nak tahan angin tu.. angin laut china selatan la kata kann.. kann kuat


teruja nye haziq tengok lautt... sampai tersentil lidah ha..


haziq berkata, "abah.., ape yang abah menungkan tu.. cube cerita kat haziq ni.. haziq boleh tolonggg... tolong dengar....,"


hah baru jadi gamba ibu, walaupun terkelepot juga tudungnya.



hahaha.. kami balik dungun, saja balik kampung abah. lama dah tak balik. mmg dah lama dah rancang nak balik. tp cume masa je yg tak sesuai. kebetulan cuti tahun baru lama sket, jadinye kite org pun dgn secepat yg mungkin balik dungun. kami ber lima dr KL. wan dan tok ki pun ade sekali. wan & tok ki kan dok KL lama gak aritu. kali ni kiteorg balik naik waja Acik lagi.. Acik pun dah selamat dok kat Mauritania. bukan main pecut abah bawak waja automatik 1.6.. sedap la abah tekan minyak nye.Waja Acik ni pun nak jual dah.. barang wan banyak sangat.. guna waja ni pun padat gak dgn barang wan.

kali ni balik dungun memang best.. seronnokk bangatttt!!!.. haziq pun tak meragam. best kan ziq balik kampung wan takde org lain balik sekali dgn kite.. kalo balik masa raya china kompem tak best & boring.. haziq kompem meragam.. dia ni sepesen ibu dia.. tak suke ramai ramai org, tak suka kecoh2... ye la ade gak dengar citer pakngah nye, nak balik dungun raya china ni... ala... ape lagi sebenarnya nak uruskan tukar nama tanah kat dungun tuu.. bestnye abah.. dah dapat tanah dah.. nanti kite kumpul duit buat banglo ye bah.. (uwah wah wah.. berangan tak hinggaattt tuhh... banglo lagiii...)


ibu pun yg seronok sgt sbb dpt shopping baju batik sutera & baju batik.. beratus ratus duit ibu habis.. tambah lak beli ikan masin & keropok... pokai la ibu ujung bulan ni..

































Sensasi nya..,

Us together..